Kinderplezier in een verpakking

Kinderplezier in een verpakking

Verpakt kindersnoep

 

 

Als u ooit in de supermarkt bent geweest, weet u waarschijnlijk hoeveel verschillende producten daar worden verkocht. Van brood tot shampoo en zelfs dierenvoeding, bijna alles is te vinden in supermarkten over de hele wereld. Hetzelfde geldt ook voor snoepwinkels. Het goede nieuws hiervan is dat kinderen ook graag naar deze plaatsen gaan en dat snoep door jong en oud wordt gegeten. Maar dat betekent niet dat we niet ook de donkere kant ervan kunnen zien. Zoals met alles in het leven zijn er merken die er alles aan doen om kinderen aan te trekken zodat ze hun producten steeds weer kunnen verkopen. Maar in tegenstelling tot andere bedrijven die een meer ethische norm hanteren bij de verkoop van hun producten, vinden deze candymakers het helemaal niet erg om misbruik te maken van kinderen. Het verpakte kindersnoep dat in de winkel ligt, is een bron van plezier voor veel kinderen. Daarom hebben wij besloten te onderzoeken hoezeer deze fabrikanten hun best doen om kinderen warm te maken voor hun snoepwinkel.

Wat maakt een goed kindersnoepje?

Eerst en vooral moet de smaak van een goed snoepje lekker zijn. Maar daarnaast moet het ook aansluiten bij wat kinderen graag eten. Een snoepje dat te zoet of te ongezond is, wordt door kinderen niet lekker gevonden. Bovendien is het belangrijk om in gedachten te houden dat verschillende landen verschillende normen hebben voor de voeding van kinderen. U kunt dus het beste de ingrediënten van het snoepgoed dat u koopt in de gaten houden.

Hoe verleid je kinderen met snoep?

Veel snoepfabrikanten zetten alles op alles om kinderen te lokken. Zo zouden sommige bedrijven zelfs gratis snoep weggeven om de verkoop te stimuleren. En vooral in de VS is dit iets wat heel gewoon is. Nu klinkt dat in eerste instantie misschien niet zo slecht. Gratis monsters hoeven immers niets te kosten en kunnen ertoe leiden dat veel mensen hun producten kopen. Maar dat betekent ook dat niet iedereen dezelfde smaak en voorkeuren heeft. Dat is misschien precies waar deze bedrijven op hopen als ze dergelijke tactieken gebruiken.

Marketing tactieken om kindersnoep te verkopen

Hoewel veel bedrijven hun snoep gewoon willen verkopen, gaan sommige er helemaal voor. En als je ziet wat voor marketingtrucs deze bedrijven gebruiken, kun je begrijpen waarom. Sommigen gebruiken bijvoorbeeld pakkende muziek in hun advertenties zodat kinderen erg opgewonden raken. En hoewel dit tot op zekere hoogte kan werken, is het ook belangrijk in gedachten te houden dat de hersenen van kinderen anders zijn dan die van volwassenen.

De marketingtactieken van snoepfabrikanten variëren sterk, afhankelijk van het land waar ze worden verkocht. In sommige Europese landen, bijvoorbeeld, zijn bedrijven gericht op het verkopen van hun producten als een snack of iets wat je onderweg eet. In de VS worden ze daarentegen meer verkocht als een zoete lekkernij waar je thuis van kunt genieten.

Conclusie

Dus nu weet je wat een goed kindersnoepje is. Toch is er nog één ding belangrijk om te weten voor we dit afronden: er zijn veel schadelijke snoepmakers. Daarom is het belangrijk om altijd de tijd te nemen om elk merk waarvan je wilt kopen te onderzoeken voordat je een aankoop doet.

Nu vraag je je misschien af wat je kunt doen om je kinderen te beschermen tegen mogelijk schadelijke producten. Nou, daar komt dit artikel om de hoek kijken. We hebben veel verschillende merken onderzocht en we willen u helpen een weloverwogen beslissing te nemen als het gaat om het kopen van snoep voor uw kinderen. Van giftige chemicaliën tot kunstmatige zoetstoffen en kunstmatige kleuren, u moet weten wat voor producten er in uw snoep zitten.